Moich 9 sposobów na udany dzień

Nie ma nic gorszego niż beznadziejny dzień. Czasami tak jest, że jesteśmy zmęczeni, nic nam się nie udaje i jeszcze ciężarówka ochlapie nas wodą z kałuży, gdy po ciężkich godzinach w pracy wleczemy się powoli do domu. Każdy ma lepsze i gorsze dni, ale ja mam kilka sposobów, żeby nawet najbardziej okropny dzień wydał się odrobinę lepszy.



1. Zjedz śniadanie

Ten posiłek da ci energię na kolejne godziny. Postaraj się przygotować coś zdrowego i pożywnego. Pamiętaj też, żeby twoje pierwsze danie było smaczne. Nic tak pozytywnie nie nastraja jak ulubiony smakołyk z samego rana. I nie, nie mówię o tabliczce czekolady! Ale może omlet z owocami, albo słodkie musli z jogurtem. Do tego filiżanka aromatycznej herbaty lub kawy, albo szklanka orzeźwiającego soku i możesz ruszać na podbój świata!

2. Uśmiechaj się

Już od pierwszych minut niech na twoich ustach zagości uśmiech. To wewnętrzna motywacja do działania i twoja własna obietnica, że dzień będzie udany. Bierz los w swoje ręce i zmuś organizm, by widział świat przez różowe okulary. Poza tym śmiech jest zaraźliwy. Możesz sprawić że nie tylko twój dzień, ale także twoich bliskich, będzie naprawdę piękny.

3. Słuchaj wesołej muzyki

Włącz piosenki, które cię zrelaksują, uspokoją odprężą. Może takie, do których zachce ci się śpiewać i tańczyć. Niezależnie od pory dnia, przy dobrym podkładzie w słuchawkach uśmiech sam ciśnie się na usta. Nie bój się nucić po cichu wypełniając stos dokumentów, czy wesoło podrygiwać, stojąc na przystanku autobusowym. To żaden wstyd, że masz dobry nastrój, a jedyne czego mogłabyś się wstydzić to skwaszona mina od rana do nocy.

4. Ubierz coś ekstra

Gdy czujesz, że dzień nie zanosi się dobrze, postaraj się wyglądać zniewalająco. Zrób ładny makijaż i ubierz coś, w czym poczujesz się piękna. Niech to będzie twój strój superbohaterki: coś wygodnego i kobiecego za razem. W takim wydaniu poczujesz się silniejsza i bardziej pewna siebie. Gdy czujesz się dobrze w swoim ciele, wszystko po prostu musi się udać!

5. Rusz się

Poświęć trochę czasu na aktywność fizyczną. Czasem wystarczy krótki spacer lub przejażdżka rowerem, a czasem potrzebny ci będzie porządny wycisk na siłowni. Jedno jest pewne, wysiłek fizyczny wyzwala endorfiny, które odpowiedzialne są za dobry humor. Dodatkowo będziesz miała poczucie, że zrobiłaś coś dobrego dla swojego zdrowia i wyglądu. Na treningu możesz też rozładować wszystkie negatywne emocje. Wybierz taką dyscyplinę, która będzie sprawiała ci przyjemność i pozwoli pozbyć się negatywnej energii.

6. Zaplanuj dzień

Im więcej chaosu, tym bardziej będziesz się stresować. Postaraj się zaplanować dzień w taki sposób, by jak najszybciej uporać się z najistotniejszymi sprawami. Pamiętaj, by zostawić czas na odpoczynek. Nie planuj za dużo na raz, żeby nie martwić się zbyt szybko biegnącym czasem. Pamiętaj, nie wszystko musisz robić sama, nie na wszystko się zgadzać i nie wszystko musi być zrobione natychmiast. Pamiętaj o wyznaczaniu priorytetów i asertywności. To pozwoli ci uniknąć stresujących sytuacji.

7. Zrób coś miłego

Poczucie, że zrobiło się dla kogoś coś dobrego, bardzo poprawia nastrój. Nie musisz od razu przygarniać do domu bezdomnego. Czasem wystarczą małe rzeczy: ustąp pieszemu pierwszeństwa na przejściu, pomóż starszej sąsiadce wnieść zakupy na trzecie piętro, wskaż drogę komuś, kto właśnie się zgubił. Tak niewiele, a twój dzień nabierze jaśniejszych barw.

8. Zrób coś dla siebie

Pamiętaj, żeby każdego dnia zrobić coś dla siebie. Często o tym zapominamy. Może to być gorąca kąpiel z bąbelkami, spacer, czy przeczytanie książki. Cokolwiek, co sprawi, że poczujesz się doceniona przez samą siebie. Ja lubię przeczytać wartościowy artykuł, nauczyć się czegoś nowego. To daje mi poczucie, że nie ma rzeczy, których nie jetem w stanie osiągnąć. Nagradzanie siebie dowartościowuje.

9. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi

Staraj się, żeby wokół ciebie byli ludzie, którzy motywują cię do działania. Niech będą uśmiechnięci i pełni energii, którą zarażają innych. Czerp jak najwięcej z towarzystwa ludzi pełnych pomysłów, widzących dobre strony, myślących pozytywnie. Unikaj tych, którzy nadmiernie sprowadzają wszystkich na ziemię, narzekają i są niemili. W końcu twój dzień w dużej mierze zależy od tego, z kim go spędzisz.

A ty jak poprawiasz sobie humor i co robisz, żeby twój dzień był udany?

Agnieszka ;)

2 komentarze:

  1. Witam :) Jestem tutaj pierwszy raz i fajnie trafić na takiego pozytywnego posta :) Ja staram się pozytywnie nakręcić muzyką. Niestety jak pracuję 12h to nie mam zbytnio czasu dla siebie, chyba że chodzi o wieczorny rytuał z piciem białej herbaty i pogaduszkami z moim chłopakiem :) Ubranie czegoś ekstra.. muszę to wprowadzić w życie :) Ale za to jak mam wolne, to staram się robić wszystko to, co wypisałaś :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem drobne i niepozorne rzeczy poprawiają nam nastrój. Muszę wypróbować białą herbatę ;)

    Cieszę się, że ci się podoba. Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń