Zorganizuj się! - darmowy planer na dobry początek roku

Follow my blog with Bloglovin

Rok dopiero się zaczął, ale pewnie jak zawsze masz plany i postanowienia, które będą z tobą już od pierwszych dni. Dlatego dzisiaj mam dla ciebie małą niespodziankę.


Jak się nie pogubić?

Fakt jest taki, że pomimo wszelkich postanowień, najczęściej wychodzi jak zwykle - nic się nie udaje. Wiem z doświadczenia, że noworoczne plany, zapisane na kartce i wrzucone do szuflady, rzadko mają okazję ponownie ujrzeć światło dzienne. Co innego, gdy wszystko rozpiszę na małe kroczki i wpiszę do kalendarza. Dlatego już na samym początku mam dla ciebie planer mojego autorstwa.

Planer Życioholiczki

Ja w tym roku mam dużo planów, często dość rozbudowanych, dlatego pierwszą rzeczą, za jaką się zabrałam, to przystosowanie mojego planera domowej roboty. Zawiera on wszystko, czego potrzebuję i jest efektem kilkumiesięcznych prób oraz testów, dzięki czemu wiem, że właśnie w takiej wersji będę z niego korzystała przez kolejne miesiące. Można go wydrukować w domu na papierze A4, poprzecinać kartki i włożyć do małego segregatora.

Taka wersja jest dla mnie najwygodniejsza, ponieważ nie muszę nosić grubego i ciężkiego kalendarza. Ilość kartek dostosowuję do aktualnych potrzeb. Te zapisane i zbędne można wypiąć i zostawić w domu. Planer przystosowany jest dla aktywnych studentek, ale można przerobić go na własne potrzeby. Mój zawiera kalendarz miesięczny, tygodniowy planer internetowy, rubryki dotyczące żywienia i aktywności fizycznej, miejsce na tygodniową listę zakupów oraz cele, miejsce na notatki (w dużej ilości) oraz dzienne rozpiski rzeczy do zrobienia, zadań do pracy i na uczelnię. W planerze dziennym jest teæ okienko na wpisanie daty, żeby łatwiej można było się odnaleźć.

Jak korzystać z planera?

Najlepiej tak, jak będzie ci wygodnie. Przecież chodzi o to, żebyś to ty mogła odnaleźć szybko potrzebne ci informacje. Mimo to udzielę ci kilku wskazówek, abyś nie zapisywała tego samego w każdej rubryczce po kilka razy.

W kalendarz wpisuj tylko nadchodzące wydarzenia. Na tej stronie znajduje się u mnie między innymi termin oddania pracy zaliczeniowej, spotkanie w sprawie projektu i termin wizyty u lekarza. W ten sposób łatwiej odnajdziesz wszystkie nadchodzące wydarzenia.

W części planera internetowego wpisuję wszystko, co musi zostać prze mnie wykonane w działaniach blogowo-facebookowych: publikacja postu, udostępnienie linku czy przygotowanie grafiki. Staram się prowadzić zdrowy tryb życia, dlatego w części dotyczącej jedzenia i sportu prowadzę dzienniczek żywieniowy i zapisuję godziny treningów. Możesz te rubryczki wykorzystać również na zaplanowanie jadłospisu na cały tydzień lub wygospodarowanie czasu na dłuższy spacer.

Czas na planer na każdy dzień. Na samej górze wygospodarowałam miejsce na moje tygodniowe cele. Zazwyczaj nie wpisuję ich dużo. To takie cele, na których chcę się bardziej skoncentrować. Na przykład w tym tygodniu moim celem jest nadrobienie zaległości na uczelni, których trochę mi się przed przerwą świąteczną nazbierało. Ponieważ zakupy robię zawsze na początku tygodnia, z wyprzedzeniem wpisuję potrzebne mi produkty. Robię to, gdy tylko zauważę, że czegoś mi brakuje. Dzięki temu w niedzielę mogę spokojnie wpisać wszystko na zakupową listę i następnego dnia ruszać do sklepu. "Do zrobienia" to typowa 'to do' lista. Wpisuj tam wszystkie rzeczy do wykonania, o których mogłabyś zapomnieć. Rubrykę dotyczącą uczelni wykorzystuję na wpisywanie wszystkiego, co na dany dzień mam przygotować lub ze sobą zabrać na zajęcia. Te rzeczy lądują w planerze dokładnie pod datą, której dotyczą. Robię tak, ponieważ zauważenie zadania prawie w ostatniej chwili bardziej motywuje mnie do jego wykonania. W końcu tabela dotycząca pracy. Tu wpisuję wszystko, co muszę zrobić na projekty, czy w związku ze zleceniami. Nic, co dotyczy pracy nie ląduje na listach "do zrobienia". Ponieważ moja praca często dotyczy również internetu, zawodowe kwestie związane z siecią ujmuję zawsze w planerze tygodniowym. Dzięki temu widzę je, gdy pracuję na komputerze, a pozostałą pracę staram się wykonywać bez włączonego ekranu.

Pobierz darmowy planer!

Pliki do pobrania:
Okładka planera
Kalendarz na styczeń i luty
Planer tygodniowy
Notatki (drukuj na odwrocie planera tygodniowego)
Planer dzienny strona APlaner dzienny strona B

A wy jakich narzędzi używacie, żeby dobrze zaplanować nowy rok? Wolicie gotowe kalendarze, czy planery DIY?

Agnieszka ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz