5 rzeczy, które warto zrobić przed nowym rokiem #TydzieńNoworoczny #dzień1


Od jakiegoś czasu nie pisałam, bo wiesz, ja też muszę czasem odsapnąć, ale jestem, wracam i atakuję ze zdwojoną siłą. Dziś mamy ostatni dzień 2016 roku. Mnie bardzo to cieszy, bo nie był to najlepszy rok mojego życia. Cieszę się, że zaczyna się coś nowego. A najlepsze jest to, że mamy całkowitą kontrolę nad tym, co się wydarzy przez następne 12 miesięcy. Dlatego postanowiłam napisać 7 noworocznych postów, które pomogą ci z energią i uśmiechem na ustach wkroczyć w 2017. Dzisiaj mam dla ciebie 5 rad na temat tego, co zrobić, aby następny rok był lepszy od poprzedniego i żeby wykorzystać go w stu procentach.

1. Podsumuj rok 2016

 

Bez tego nie będziesz wiedzieć, co było w porządku, a co poszło źle i nie chciałabyś, żeby się powtórzyło. Ja moje małe podsumowanie roku sporządziłam w formie graficznej, żeby móc sobie na to spojrzeć przy planowaniu następnego roku. Zaczęłam od tego, co chciałam, żeby się wydarzyło. Opisałam w kilku zdaniach, jakie miałam plany, postanowienia. Następnie zastanawiałam się, jak to wszystko wyszło w praktyce: czy zrealizowałam plany, osiągnęłam cele. Dzięki temu wiem, z czym sbie nie poradziłam, a co poszło idealnie po mojej myśli. Następny krok to przemyślenie, co dobrego mnie spotkało. Tutaj zapisałam wszystkie sukcesy, miłe sytuacje, a także wszystko co robiłam i sprawiło mi mnóstwo przyjemności. Na koniec zastanowiłam się, co z tym rokiem było nie tak, przez co nie byłam szczęśliwa, dlaczego tak się stało. To proste pytania, dzięki którym można łatwiej ocenić miniony czas i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

2. Postanowienia noworoczne

 

Nie jestem zwolenniczką postanowień, bo zwykle zapominamy o nich, gdy tylko minie nam entuzjazm sylwestrowej zabawy. Nie wierzę, że pomyślę sobie o czymś, a później to zrealizuję. Dlatego w tym roku postanowiłam zamienić postanowienia na visual board. Moją tablicę wykonałam w kanwie, ale wiem, że wiele osób woli zrobić ją własnoręcznie, wycinając elementy i przyklejając na kartonie, brystolu czy tablicy. To zajęcię czasochłonne, ale myślę, że warto. Aby poszło sprawniej, najpierw zapisz sobie wszystko, na czym chciałabyś się skupić w nowym roku, a następnie poszukaj czegoś, co wszystko to zilustruje. Warto też przemyśleć, w jaki sposób uporządkujesz elementy. Ja swoje podzieliłam na cztery kategorie: towarzyskie, praca, myślenie i zdrowie. No ale samo zrobienie tablicy nie wystarczy. Teraz trzeba umieścić ją w widocznym miejscu. Dzięki temu będzie nas ciągle inspirować do działania. Moja zawiśnie na ścianie, a także będzie moim wygaszaczem ekranu przez cały rok.

3. Cele

 

Postanowienia i cele to nie to samo. Te pierwsze, to nasze wyobrażenie idealnej przyszłości, które mało kiedy staje się prawdą. Cele muszą być konkretne. Wybierz trzy, góra pięć rzeczy, na których chcesz się skoncentrować, rozbij je na zadania, a następnie określ ich realizację w czasie. Im szybciej znajdą się w twoim kalendarzu, tym lepiej. Takie cele łatwiej realizować, bo mamy przed sobą konkretne zadania, a nie jedynie piękny sen o tym, jak to by było, gdyby życie zmieniło się na lepsze bez naszego udziału.

4. Ogarnij przestrzeń


Nie ma nic gorszego niż wkraczanie w nowy etap życia ze starym bagarzem. Rozliczenie się z wydarzeniami to jedno. Ale równie ważne jest, by 1 stycznia nie obudzić się w mieszkaniu, którego widok przyprawia o ból głowy. Jeszcze przed sylwestrem posprzątaj mieszkanie i pozbąć się niepotrzebnych rzeczy. W czystej przestrzeni lepiej się myśli i bardziej chce się działać, bo nic cię nie przytłacza.


5. Zaopatrz się w narzędzia do planowania


Nie uważam, żeby posiadanie tysiąca kalendarzy i planerów było dobrym pomysłem. O umiarze w doborze narzędzi do planowania pisałam już w Motywacyjnym Poniedziałku. Dlatego zastanów się, z czego najwygodniej ci się korzysta, czego używasz, a co raczej leży w szufladzie i zajmuje miejsce. Zastanów się też, z czego korzystałaś już kiedyś i czy się sprawdziło. Wybierz narzędzia, które pomogą ci uporządkować życie i upewnij się, że już pierwszego dnia nowego roku będziesz je miała pod ręką.

A wy co robicie, żeby lepiej przywitać nowy rok?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz