Dlaczego chcę pisać pamiętnik #TydzieńNoworoczny #dzień3



































Dziś chciałam napisać o jednym z moich postanowień noworocznych. W tym roku chcę pisać pamiętnik, taki codzienny. Wykorzystam do tego kalendarz, dzięki czemu łatwiej będzie mi utrzymać regularność. Wiem, że wiele osób chciałoby mieć pamiętnik, w którym zapisywać będą swoje myśli. Ja miałam już takich kilka, ale jakoś zawsze zapominałam, albo nie miałam nic ciekawego do zapisania. Dlaczego tym razem myślę, że będzie inaczej? Już spieszę z odpowiedzią.

Dlaczego regularne pisanie pamiętnika jest takie trudne?


Cóż, tak na prawdę nie jest, ale zazwyczaj za dużo od siebie wymagamy. Chcielibyśmy od razu napisać całą stronę treści, która brzmiała będzie jak dzieło światowej klasy autora. Dodatkowo frustruje nas sytuacja, gdy nic ciekawego się nie wydarzyło i zwyczajnie wydaje nam się, że nie ma co pisać o drobiazgach. To wszysto może spawić, że po kilku dniach całkowicie stracimy motywację i porzucimy nasze zamiary. 

Jak pisać pamiętnik regularnie?


Aby poradzić sobie z klątwą porzuconego pamiętnika, musimy znacznie obniżyć swoje oczekiwania. Zamiast zakładać, że co dziennie napiszesz całą stronę, pomyśl o tym, żeby każdy dzień opisać jednym zdaniem albo słowem. To zajmie najwyżej dwie minuty, a przecież o każdym dniu można coś powiedzieć. Warto też skupić się na tym, co w danym dniu było dobre. Podobno zwłaszcza my, kobiety, często pamiętamy o złych momentach, więc niech nasz pamiętnik będzie taką skarbnicą tego, co w naszym życiu było dobre.

Po co właściwie pisać?


Zanim jednak zaczniemy, warto zastanowić się, po co chcemy to robić. Wydaje się banalne, ale dzięki temu będziemy mieli większą motywację, aby nasz pamiętnik nie wylądował głęboko w szufladzie. Ja chcę prowadzić pamiętnik, żeby wizualizować sobie zmiany zachodzące we mnie, w moim myśleniu i życiu. Dodatkowo chciałabym, żeby pamiętnik był taką moją refleksją nad tym, co robię na codzień, żeby iść w kierunku, który sobie założyłam.

A ty chciałabyś prowadzić własny pamiętnik? Jeżeli tak, to dlaczego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz